Co obejrzeć w święta? Telewizyjna ramówka

źródło: pexels.com

Święta można spędzać w różny sposób, chyba każdy ma swój. Dla mnie ten okres wiąże się przede wszystkim z leniuchowaniem (nie żebym normalnie tego nie robiła). Poświęcam jak najwięcej czasu rodzinie i przyjaciołom, a poza tym czytam ulubione książki albo nadrabiam seriale. Ponadto często w okresie świątecznym oglądam filmy: zarówno te, które od dawna były na mojej liście, ale jakoś nigdy nie miałam okazji na nie zerknąć lub odświeżam sobie produkcje widziane już wcześniej.
Przejrzałam tegoroczną ramówkę telewizyjną przygotowaną na święta i udało mi się wyłowić całkiem sporo tytułów, które mogą być warte uwagi. Postanowiłam je zebrać – tak po prostu, dla siebie i dla was. Jeśli też lubicie od czasu do czasu zrelaksować się przed telewizorem, może znajdziecie tutaj coś dla siebie :)

WIGILIA

Księga dżungli (1967), TVN 16:25
Mowgli jako dziecko zostaje porzucony w dżungli i przygarnięty przez zwierzęta. Kiedy dorasta rozpoczyna podróż w poszukiwaniu swoich prawdziwych korzeni.

Nie ma to jak stary, dobry Disney :)


„Powiedz tak”, TVP2 20:10
Mary jest organizatorką ślubów, choć sama jeszcze nie wyszła za mąż. Gdy poznaje przystojnego doktora, odkrywa, że to jego wesele wkrótce ma zorganizować.

Nigdy jakoś nie miałam okazji tego obejrzeć, chociaż zwykle chętnie oglądam filmy z Jennifer Lopez, która od zawsze wzbudza moją sympatię. No i miło popatrzeć na Matthew McConaugheya :)


„Kevin sam w domu”, Polsat 20:05
Przez świąteczny pośpiech ośmioletni Kevin zostaje sam w domu na Boże Narodzenie.

Co to za święta bez Kevina? Przyznam się szczerze (nie bijcie!), że trochę mnie już zaczyna irytować powtarzanie tego filmu, ale za bardzo jestem sentymentalna, pewnie znowu obejrzę.




„Sposób na teściową”, TVN 20:00
Młoda kobieta poznaje mężczyznę marzeń. Jego matka jest jednak z piekła rodem i bez większych ceregieli zaczną bezpardonową rywalizację.

Wspomniana już Jennifer Lopez po raz drugi. Uwielbiam tę komedię! Nie ma w niej niczego odkrywczego, ale zawsze miło mi się ogląda.



„Program ochrony księżniczek”, TV4 14:40
Kiedy kraj młodej księżniczki zostaje zaatakowany, dziewczyna ucieka do innego miasta, gdzie udaje normalną nastolatkę.

Mówiłam już, że jestem sentymentalna...? No właśnie. Film jest dziecinny i przesłodzony, ale w święta można sobie na to pozwolić.


„Opowieść wigilijna” (2009), TV Puls 16:30
Scrooge zostaje nawiedzony przez trzy duchy, które pomogą mu w staniu się lepszym człowiekiem.

Kiedy omawialiśmy „Opowieść wigilijną” w szkole, bardzo mi się podobała. Słyszałam sporo dobrego o tej animacji, więc na pewno muszę obejrzeć.


„Królewna Śnieżka i Łowca”, TV Puls 20:00
Zła królowa po przejęciu władzy nad królestwem rozkazuje Łowcy zabić Śnieżkę. Ten jednak pomaga królewnie zorganizować ruch oporu, w którym szczególny udział będzie miało siedmiu krasnali.

Szału nie ma, żadnej części ciała nie urywa. Ot, całkiem niezła adaptacja znanej wszystkim bajki. Tak, Kristen ma otwartą japę przez 3/4 filmu, ale da się przeżyć.


„Bibliotekarz: Tajemnica włóczni” i „Bibliotekarz II: Tajemnice kopalni króla Salomona”, Puls 2, 20:00 i 21:45
Flynn Carsen otrzymuje posadę bibliotekarza. Praca wygląda zupełnie inaczej, niż sobie wyobrażał.

Po otrzymaniu tajemniczej mapy Flynn wyrusza na niebezpieczną wyprawę celem odnalezienia artefaktów, które doprowadzą go do legendarnego skarbu króla Salomona.

Nigdy jakoś nie miałam okazji, żeby w całości obejrzeć ten cykl. Oglądam serial „The Librarians”, który jest mocno średni, ale filmy zapowiadają się lepiej.


25 GRUDNIA

„Wielka Szóstka”, TVN 12:45
Młody geniusz Hiro Hamada wraz ze swoim robotem Baymaxem zostaje uwikłany w plan zniszczenia miasta San Fransokyo.

Widziałam kiedyś w kinie zwiastun, a poza tym znajomi sobie chwalą, więc chciałabym nadrobić.


„Twój na zawsze”, TVN 22:15
Poturbowany przez policjanta Tyler postanawia w akcie zemsty uwieść córkę funkcjonariusza.

Całe wieki zabieram się już do tego filmu i jakoś nigdy się nie złożyło, żebym wreszcie go obejrzała. Swojego czasu moje koleżanki się nim zachwycały – ja chętnie zobaczę chociażby ze względu na Emilie de Ravin, którą bardzo lubię w serialu „Once upon a time”.


„Dom na końcu ulicy”, TVP2 23:05
Nastolatka wraz z matką zamieszkują w domu, który znajduje się naprzeciwko miejsca, gdzie cztery lata wcześniej doszło do makabrycznej zbrodni.

Ponoć taki sobie, ale nie można wyłącznie bazować na opiniach innych, prawda? Poza tym cały czas próbuję ogarnąć, na czym tak właściwie polega fenomen Jennifer Lawrence.


„Piękna i bestia” (2014), TV Puls 15:30
Belle zgadza się zamieszkać ze straszliwym potworem, aby ratować ojca. W pałacu dziewczynę nękają dziwne i tajemnicze sny, które pomagają jej poznać prawdziwe oblicze bestii.

Uwielbiam baśń, a tej adaptacji jeszcze nie widziałam, więc... Wniosek nasuwa się sam, trzeba obejrzeć :D


„Holiday”, TV Puls 20:00
Dwie nieznające się kobiety, aby uciec od problemów, postanawiają na święta zamienić się domami. Iris przeprowadza się do słonecznego Los Angeles, a Amanda wyjeżdża na zaśnieżoną angielską wieś.

Moi znajomi polecają, a mnie przekonuje już sama obsada, dlatego chyba się skuszę.


„Silent Hill”, TV4 23:35
Rose zabiera swoją 12-letnią córkę do tajemniczego miasteczka Silent Hill, którego nazwę od jakiegoś czasu dziewczynka wykrzykuje podczas snu.

Propozycja dla tych, którzy lubią się bać :) Całkiem dobry horror.


„Tylko kochankowie przeżyją”, TVP Kultura 21:20
Para krwiopijców odbudowuje swój związek sprzed lat. Na przeszkodzie staje im młodsza siostra wampirzycy.

Po raz kolejny bazuję na poleceniu znajomych i na obsadzie, która mnie przyciąga. Podobno warty uwagi i może zainteresować nawet tych, którzy tematyki wampirycznej mają serdecznie dosyć :D


26 GRUDNIA

„Listy do M.”, TVN 20:00
Pięć kobiet i pięciu mężczyzn odkrywa miłość w czasie świąt Bożego Narodzenia.

Polski hit, który wcześniej omijałam, bo jakoś mnie do niego nie ciągnęło. Może wreszcie nadrobię.


„Służące”, TVP1 20:25
Lata 60. XX wieku. Początkująca dziennikarka spisuje historie czarnoskórych służących wywołując skandal wśród wyższych sfer.

O ile pamiętam, o tym filmie było swojego czasu głośno. Ja na pewno obejrzę dla genialnej Violi Davis, która jest świetną aktorką.


„Robin Hood: Książę złodziei”, TV Puls 20:00
Po powrocie do Anglii Robin odkrywa, że stracił rodzinny majątek. Przyłącza się do bandy rzezimieszków napadających w lesie Sherwood na bogatych podróżnych.

Właściwie to klasyk, którego jakoś nigdy nie obejrzałam do końca. Może za którymś razem mi się uda.

Wszystkie opisy i plakaty filmowe pochodzą ze strony filmweb.pl


I jak, znaleźliście coś dla siebie?
Z góry zaznaczam, że przejrzałam tylko te „podstawowe” programy, a mój wybór jest czysto subiektywny. Być może wam wpadnie w oko coś zupełnie innego :) Tylko bez tekstów, że w święta siedzę przed telewizorem i ukrywam się przed światem! Chcę spędzić najwięcej czasu w gronie najbliższych, ale wspólnie też można coś obejrzeć. U mnie w domu się to sprawdza – zawsze to jakieś zabezpieczenie, bo jak film okaże się kiepski, to można przynajmniej razem komentować :D


Życzę wszystkim wesołych świąt! Bawcie się dobrze, jedzcie za trzech i cieszcie swoimi prezentami. Mam nadzieję, że będziecie mieli zdrowe, uśmiechnięte i magiczne Boże Narodzenie ♥

14 komentarzy:

  1. O, w tej ramówce znalazło się kolka filmów, które chciałabym obejrzeć, i jest też mój ukochany Robin Hood z Kevinem <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkiem fajna ta oferta programowa w tym roku, aż zaczynam się zastanawiać, jak tu się sklonować, żeby obejrzeć filmy, które czasowo się na siebie nakładają XD

      Usuń
  2. Jak dobrze, że trafiłam na Twój post. Nie wiedziałam, że aż tyle świetnych produkcji będzie emitowanych w telewizji. Chociaż z drugiej strony nie wiem, czy to dobrze, bo jednak wolę ten czas spędzać z rodziną, a nie wpatrując się w ekran... Większość tych filmów już widziałam, więc na szczęście nie będzie mi aż tak żal, że ponownie ich nie obejrzę. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomyślałam, że może komuś taka zbiórka tytułów się przyda :) Do mnie wszyscy zjeżdżają się dopiero 26 grudnia, więc całkiem prawdopodobne, że w pierwsze święto coś sobie obejrzę :)

      Usuń
  3. O Boże, Program Ochrony Księżniczek... pamiętam, jak oglądałam premierę tego XD
    "Królewnę Śnieżkę i Łowcę" próbowałam obejrzeć w wakacje, ale osobiście nie dałam rady. Ten film był po prostu głupi.
    Ja raczej po prostu nie oglądam telewizji: jedyne co, to włączam "w tle", dlatego nie sądzę, bym cokolwiek konkretnego w te święta obejrzała ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Program ochrony..." kiedyś kochałam, niemal na równi z HSM i Camp Rock XDDD
      Ja w zasadzie uruchamiam tv tylko wtedy, kiedy wiem, że leci coś konkretnego, co chcę obejrzeć. No i zerkam czasem na wiadomości :P

      Usuń
  4. Muszę przyznać, że w tym roku poszaleli z ramówką. Pamiętam swoje zeszłoroczne poszukiwanie filmów w internecie, bo w telewizji nie było co oglądać, a teraz takie miłe zaskoczenie.
    Jeju, też już nie lubię powtarzania Kevina. Sam film jest sympatyczny, ale ciągle maglowanie go staje się męczące.
    Czuję, że będę mieć dylematy co oglądać i już jutro zrobię spis, by niczego nie przegapić xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w zeszłym roku jakoś nie przywiązywałam wagi do oferty programowej, ale w tym faktycznie zaszaleli :) Jest w czym wybierać.
      Do Kevina zawszę będę miała sentyment, ale mogliby go odświeżać z mniejszą częstotliwością, bo już mi bokiem wychodzi.
      W takim razie się cieszę, że mój spis się przydał! :D

      Usuń
  5. W święta będę męczyła czwarty i piąty sezon "Teen Wolfa". Już postanowione, nie ma opcji na zmiany :D

    Wesołych Świąt,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, uwielbiam Teen Wolf, jestem na bieżąco :D
      Wesołych! :)

      Usuń
  6. Matko jedyna, kocham cię za ten post, bo sama pewnie bym nic nie ogarnęła. Tylko, kurde mola, kiedy ja to wszystko obejrzę? Jak wybiorę film do obejrzenia z tych, które lecą o tej samej porze? Nie wiem, ale dodaję ten post do zakładek, żebym mogła sobie codziennie sprawdzić i obejrzeć coś fajnego :D
    Pozdrawiam i serdecznie zapraszam do siebie, gdzie pojawiła się recenzja książki "Milion słońc".
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kompletnie nie wiem, na co się zdecydować :D Jak tak dalej pójdzie, to nie obejrzę nic i po prostu spędzę świąteczne wieczory przy książce :D

      Usuń
  7. O dobrze, że mi przypomniałaś o "Tylko kochankowie przeżyją" - planuję obejrzeć. :) Jakiś czas temu widziałam w zapowiedziach, ale nie zapamiętałam daty emisji... :)
    Zdrowych i Spokojnych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń

...