ZAPOWIEDŹ: „Tylko żywi mogą umrzeć” i „Tylko martwi mogą przetrwać” D. B. Foryś


Tessa Brown, Tylko żywi mogą umrzeć, Tylko martwi mogą przetrwać, D.B. Foryś, wydawnictwo Niezwykłe, polskie książki, fantastyka, książki fantasy

Era braci Winchester już dawno się skończyła. Teraz pora na epokę Tessy Brown.

Gdzie diabeł (albo Bóg?) nie może, tam ją pośle. Tess, głównie dzięki swojemu pochodzeniu, jest niezrównana w walce z demonami i innymi istotami rodem z piekieł. Na co dzień występuje jako zwykła barmanka, jednak przede wszystkim jest zajęta chronieniem ludzi przed działaniem nieczystych sił. Problem jednak zaczyna się wtedy, kiedy aktywność piekielnych stworzeń wzrasta, a wszędzie wokół zaczynają dziać się niepokojące rzeczy, które daleko wykraczają nawet poza to, co Tessa do tej pory widziała…

„Tylko żywi mogą umrzeć” oraz „Tylko martwi mogą przetrwać” to dwa tomy cyklu zatytułowanego „Tessa Brown”, autorstwa – według mojej skromnej opinii – jednej z najbardziej obiecujących autorek na polskim rynku. W zeszłym roku mieliście okazję przeczytać u mnie recenzję pierwszej części, jednak już 23 października na księgarniane półki trafi jej odświeżona wersja wraz z kontynuacją – obie powieści ukażą się nakładem Wydawnictwa NieZwykłego.


Jeśli poszukujecie:
  • wartkiej akcji;
  • scen walk godnych oscarowego filmu;
  • charyzmatycznej, inteligentnej głównej bohaterki;
  • nadnaturalnego świata, gdzie na dowolnej ulicy można wpaść na demona;
  • genialnego poczucia humoru;
  • porywającego stylu;
  • fabuły pełnej elementów zaskoczenia;
  • odrobiny romansu, nieprzesłodzonego, za to gorącego;
  • rewelacyjnie wykreowanego świata przedstawionego i ciekawych postaci…
…to seria „Tessa Brown” jest zdecydowanie dla was.

Pozwolę sobie jeszcze wkleić opisy od wydawcy.

TOM I:
Nadszedł czas na polowanie!
Mam na imię Tessa i – odkąd pamiętam – prowadzę podwójne życie. Jestem kelnerką za dnia, za to nocami zamieniam się w żądną krwi łowczynię demonów.
Dlaczego to robię? Och, nie zrozumcie mnie źle, przecież nie wybrałam takiego zajęcia, ponieważ jest ekscytujące i bezpieczne. Pieniądze też nie grały tutaj żadnej roli. Nikt mi w końcu za to nie płaci.
Tropię i zabijam wyłącznie dlatego, że posiadam nad demonami niespotykaną przewagę – w połowie jestem jedną z nich.



TOM II:
Miłość ma oczy anioła, śmierć – diabła. Zemsta właśnie zyskała moje!
Mam na imię Tessa i cóż… Moje życie lekko się skomplikowało… Przebywam w mieście, którego nienawidzę. Wykonuję pracę, której nie lubię, i wciąż myślę o ludziach, których już dawno powinnam wyrzucić z pamięci.
Jakby tego było mało, spotykam kogoś, kto najwyraźniej wszystko o mnie wie. Czego chce? Jest wrogiem czy sprzymierzeńcem? A może kręci się w pobliżu tylko po to, by odciągnąć moją uwagę od czegoś ważniejszego, jak na przykład te przeklęte skarabeusze, o których wciąż nic nie wiem.
Jedno jest pewne – ja nigdy nie odpuszczam.



Jestem po lekturze obu tomów (recenzji drugiego spodziewajcie się w okolicach premiery) i mogę zapewnić, że należą do najciekawszych nowości tego roku. Mieszanka gatunkowa i niebanalny styl D. B. Foryś zabiorą was w miejsca, gdzie jeszcze nie byliście. Jesteście gotowi?


PREMIERA OBU TOMÓW: 23 PAŹDZIERNIKA


UWAGA! 26 października podczas Targów Książki w Krakowie odbędzie się spotkanie z autorką. 13:30-15:00, stoisko C16. Warto pamiętać :)

1 komentarz:

  1. Na pewno książka zyska swoich wielu zwolenników, ale tym razem,ja odpuszczam. 😊

    OdpowiedzUsuń

...